Håller tummarna, Linda Lampenius.1 När skrattade du riktigt mycket senast? på bio.
2 När var senaste gången du blev överraskad? maken besökte trädgårdsaffär.
3 Vad var det senaste du såg fram emot? träffa barnbarn.
4 När var senaste gången du kände att du behövde en paus? en ledsam bok.
5.Vad var det senaste du blev nostalgisk av? hörde L'amour est bleu.
Senast du… Fem en fredag hos: ElisaMatilda.
22 kommentarer:
Att träffa barnbarnen är alltid guld värt. Maken skulle aldrig spontant föreslå en trädgårdsaffär men han hänger med om jag föreslår det.
Det finns mycket nostalgisk musik och vi har nog alla sådana låtar.
Ha en fin dag!
Här råder viss samstämmighet mellan oss, kan man notera!
Znogge, kanske inte makens initiativ, men bra att han bar jordsäckarna 🙂 Musik väcker minnen.
Klimakteriehäxan, ett gott skratt förlänger livet... har vetenskapligt stöd.
Finlands bidrag är verkligen bra. barnbarnshäng är alltid efterlängtat. makar i trädgårdsaffärer är inte så vanligt
Att träffa barnbarnen är verkligen glädjande och jag är så glad att jag har mina två här i närheten och så ett litet barnbarnsbarn också. Det sätter verkligen en guldkant på tillvaron.
Ha en fin helg!
/Ingrid
Mrs Calloway, det var för 20 år sedan Lordi vann, finska Käärijä kom tvåa, dags för vinst i år?
Ingrid, verkligen, våra barnbarn är olika åldrar, trevligt umgås.
Maken i en blomsterhandel, det skulle aldrig hända här, så den överraskningen bjuder jag inte min fru på... ;)
Träffa barnbarn måste vara en höjdare alla gånger... å vad gäller gamla schlagers, ja man blir nostalgisk Vicky Leandros var väldigt stor i Tyskland på min tid.
Önskar dej en fin å solig helg <3
P.S. Tack för utförliga å intressanta kommentarer på mitt senaste inlägg på bloggen!
christian, det är väl trevligt göra saker tillsammans.
Tack, solen skiner nu på Hisingen 🙂
Finland får gärna vinna! Även Norge och Danmark har bra låtar.
Min man besöker gärna trädgårdsaffären och han bär gärna jordsäckar också :-)
Jag behövde en paus efter boken Vitön. Sedan var jag på föreläsning med Bea och då fick jag upp glädjen igen.
Nilla, kul att hela Norden är med i finalen. Jag har inga problem få med maken med på trädgårdsresor heller 🙂
Barnbarnet ska snart segla till Svalbard med skolfartyget.
Inte dumt med gamla ESC låtar! Blir också nostalgisk av flera sådana!
Finland är storfavoriter ja i morgon, med Australien som god 2:a, tyckte hon var fantastisk!
Barnbarnen längtar man alltid efter ja <3
Ha en fin helg!
Japp, Lámour et bleu... Blå, blå är kärleken. Vacker. Barnbarn, ja, dem längtar man ofta till. Längtar också efter att få sitta ner och prata med döttrarna i lugn och ro, någon gång. Blir sällan....
Maken åker till Cramers alldeles på eget bevåg. Jag gillar inte den stora växtbutiken. Vill gå i mindre....
Susjos, Australien kunde sjunga, flera bra.
Anna-Lena, den låten minns jag på finska 🇫🇮
Man hittar alltid något trevligt passande i växtaffären.
Har inte hört Lindas låt men bara läst positivt. Känns som en låt som definitivt kommer hamna i toppen.
Hanna, inte svårt att hitta Lindas låt.
"L'amour est bleu", den låten kan till och med jag. Spelades den inte i tisdags vid semi 1 av ESC?! Ja, den låten kan jag till och med nynna på:-)
Skrattade gott åt din mans troligen ofrivilliga besök i en trädgårdsaffär. Ungefär som min man som sällan satte sin fot in en livsmedelsaffär;-)
Tittar inte på mello, men förstått att hon är en favorit.
BP, den låten har jag hört på finska. Min man handlar mat, helt utan inköpslista 🙂
Saramadeleine, försöker hänga men, många bra artister.
Skicka en kommentar